نوزاد

  • ۰
  • ۰

تربیت کودک ورزشکار

 

 اینکه کودکان از سنین کم به لذت بازی و ورزش پی ببرند و کمتر به انجام بازی‌های کم‌تحرک مثل بازی با رایانه بپردازند، باعث می‌شود در آینده سالم و تندرست بمانند و دچار بسیاری از بیماری‌های مفصلی، گوارشی و قلبی نشوند. اما حفظ تناسب‌اندام کودکان در منزل بسیار سخت است. از سوی دیگر باشگاه‌هایی که مهدکودک داشته باشند یا مهدکودک‌هایی که وسایل ورزشی ایمن و مناسب داشته باشند یا بسیار کم هستند یا بسیار پرهزینه.

 
از این رو برای کودکان، رفتن به پارک‌ها و انجام تمرین‌های ورزشی بازیگونه با آنها بهترین، کم‌هزینه‌ترین و ایمن‌ترین راه برای متناسب شدن کودکان و البته خود والدین است. در این شماره، شما را با چند حرکت ورزشی ساده، مفرح و ایمن که با کمک و مراقبت والدین انجام می‌گیرد و به تقویت و هماهنگی سیستم عصب و عضله و بالا رفتن اعتماد به نفس و قوای جسمی و روانی کودکان منجر می‌شود، آشنا می‌کنیم.

گرم‌کردن با بازی

ابتدا اجازه دهید کودک چند دقیقه بازی کند، بدود، بالا و پایین بپرد و با دستگاه‌ها تا حدی آشنا شود. مثلا از تونل منتهی به سرسره عبور کند.سرسره بازی کند یا تاب بخورد.
بعد با او آرام حرکات کششی بالا و پایین تنه را انجام دهید و هر حرکت را 2 ست، در حد توان کودک انجام دهید.

پله و طناب

برای بالا رفتن از پله یا طناب‌های درهم پیچیده به کودک آموزش دهید و اجازه دهید چند بار به تنهایی بالا و پایین برود. شما فقط از پشت سر مراقب خسته شدن احتمالی دست و پای کودک باشید.این حرکت انگشتان دست، دست‌ها، رو و پشت پاها را درگیر و تقویت می‌‌کند.

بارفیکس

کمک کنید کودک با هر دو دست از میله بارفیکس آویزان شود و در حد توان، خودش را آویزان نگه دارد. در طول انجام حرکت از پشت مراقب باشید و با 2 دست کنار بدن کودک را به آرامی نگه دارید.
این حرکت به کشیدگی اندام، درگیر شدن بسیاری از عضلات و تقویت قوای جسمی و اعتماد به نفس کودک کمک می‌کند.

سنگ‌نوردی

برای بالا رفتن از دیوار سنگ‌نوردی هم مثل پله و طناب اجازه دهید خود کودک جای دست‌ها و پاها را یاد بگیرد و بالا و پایین برود. شما پشت‌سر او بایستید.

 

منبع 

  • ۰۰/۰۴/۲۶
  • Amir Hossein Adelpour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی